اخبارجشنواره فیلم فجرسینمای ایراننقد و یادداشتهمه مطالب

نگاهی به فیلم سرو زیر آب ساخته محمد علی باشه آهنگر

 

بازگشتی دوباره به فیلم های کسالت بار سینمای جنگ . کارگردان در مصاحبه مطبوعاتی فیلم عنوان میکند که فیلمنامه ۱۶ بار بازنویسی شده است اما ظاهرا فیلمنامه نویس ما آنقدر که مشغول بازنویسی بوده است حواسش به درام و شخصیتهایی که برای تعریف این درام لازم دارد نبوده است .
به راحتی میتوان ستاره اسکندری , مینا ساداتی , هومن برق نورد و همایون ارشادی را از فیلم حذف کرد و نگران چیزی هم نبود .
فیلم تازه از دقیقه ۴۰ شروع شده و با پرگویی های بی ربط تنها به طولانی شدن مدت زمان فیلم کمک میکند .
ایده مرکزی فیلم که میتوانست چالشی جدید برای یک درام از سینمای جنگ باشد با متوقف ماندن اثر در همان ایده ابتدایی کاملا ابتر و از دست رفته به نظر میرسد .اینجا است که فیلمساز در سفرهایی بیهوده به لرستان و یزد بدون ایجاد کشمکشی جدی میان کاراکترها به دام تکرار می افتد و ما را مجبور میسازد حرفها و اعتراضات شهرام حقیقت دوست را بارها و بارها بشنویم و از هوش و حواس فیلمنامه نویسی که ۱۶ بار اقدام به بازنویسی اثر کرده است شگفت زده شویم

نوشته نرگس شجره

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بستن
بستن