فیلم کوتاهمصاحبههمه مطالب

همراه با فیلمسازان فیلم کوتاه: زیور حجتی کارگردان فیلم “فنگ شویی وارونه”

 

ترکیب جذاب سینما و فلسفه 

زیور حجتی کارگردان فیلم ” فنگ شویی وارونه ” که عنوان بهترین فیلم داستانی جشنواره منطقه ای ملایر ( آگر) را به دست آورد ، ساکن اصفهان و دانش آموخته کارشناسی فلسفه غرب از دانشگاه اصفهان و کارشناسی ارشد فلسفه دین از دانشگاه تهران است. وی دوره کارگردانی را در موسسه کارنامه و دوره فیلمسازی انجمن سینما جوانان ایران گذرانده است.

صحنه ای از فیلم فنگ شویی وارونه به کارگردانی زیور حجتی
صحنه ای از فیلم فنگ شویی وارونه به کارگردانی زیور حجتی

سایت تحلیلی خبری فیلمروز: زیور حجتی کارگردان فیلم ” فنگ شویی وارونه ” که عنوان بهترین فیلم داستانی جشنواره منطقه ای ملایر ( آگر) را به دست آورد ، ساکن اصفهان و دانش آموخته کارشناسی فلسفه غرب از دانشگاه اصفهان و کارشناسی ارشد فلسفه دین از دانشگاه تهران است. وی دوره کارگردانی را در موسسه کارنامه و دوره فیلمسازی انجمن سینما جوانان ایران گذرانده است.فیلم ” فنگ شویی وارونه”  با ترسیم خانواده ای نه چندان صمیمی از پدر و مادری  که در فضای سرد و تیره حاکم ، ارمغانی به جز درونگرایی برای کودک کنجکاو خود به همراه ندارند ، با اتکا به تصویر سازی های قابل اعتنا و طراحی صحنه تحسین برانگیز اش توانست نظر هیات داوران شصتمین جشنواره منطقه ای سینمای جوان ملایر (آگر) را به خود جلب نماید . زیور حجتی در گفتگو با خبرنگار فیلمروز ، علاقه خودش به سینما را مهمترین دلیلی دانست که او را همپای با تحصیل فلسفه  به سمت فیلمسازی کشانده است . او رابطه فلسفه را با سینما این گونه توضیح می دهد :” برای من  سینما و فلسفه ترکیب جذابی است  و هردو این ویژگی رو دارند که می تونند از نظر روحی من رو با خودشون همراه کنند و خیلی جاها  هم از نظر فرم و محتوا مکمل هم هستند “

پشت صحنه فیلم "فنگ شویی وارونه" به کارگردانی زیور حجتی
پشت صحنه فیلم “فنگ شویی وارونه” به کارگردانی زیور حجتی

کارگردان فیلم کوتاه ” آدمک چوبی” ، فلسفه را زمینه مناسبی برای ترسیم زیبایی شناسی تصویری هر اثر دانست و گفت:”واقعیت اینه که فلسفه زمانی تأثیر خودش رو در حس و حال و فضا و تصویر اثر سینمایی می زاره که برای  خالق اثر درونی باشه و بتونه از ادا و اطوار های ظاهری و حسی اون بگذره.”. او در پاسخ به سوال خبرنگار فیلمروز در خصوص فیلم “فنگ شویی وارونه” و اهمیت طراحی صحنه ، این گونه توضیح داد :” طراحی صحنه باتوجه به داستانی که فیلم ما داشت خیلی مهم بود، و اتفاقا از اون داستانهایی بود که باید صحنه به چشم می اومد چون به معرفی شخصیت و حال و هوای اون بیشتر کمک می کرد.

زیور حجتی بعد از ساخت سه فیلم کوتاه ، همچنان غدغه های مالی کارگردانان جوان را برای تولید فیلم ، مهمترین چالش پیش روی فیلمسازان فیلم کوتاه دانست و ادامه داد :”  اکثر بچه هایی که کار می کنند با مشکلات ساخت فیلم در این حوزه آشنا هستن مهم اینه که ما اگه فیلمسازی برامون دغدغه مهمی هست باید بی وقفه تلاش کنیم و با همه ی مشکلاتی که هست و لازمه ی کاره با انرژی و امیدوار مسیرمون پیش ببریم.

پشت صحنه فیلم "فنگ شویی وارونه" به کارگردانی زیور حجتی
پشت صحنه فیلم “فنگ شویی وارونه” به کارگردانی زیور حجتی

شایان ذکر است که شصتمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان  از تاریخ ۱۵ الی ۱۸ شهریورماه سال ۱۳۹۷به مدت چهار روز در استان همدان، شهر ملایر با حضور استان‌های همدان، مرکزی، قم، اصفهان،یزد، خراسان جنوبی، کرمان، سیستان و بلوچستان، فارس و هرمزگان توسط انجمن سینمای جوانان ایران، اداره فرهنگ وارشاد اسلامی ملایر و فرمانداری ویژه شهر ملایر برگزار شد.

گفتگو از : کمال پورکاوه

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بستن