درباره فیلم لاتاری ساخته محمد حسین مهدویان
لاتاری شایدکامل ترین و بهترین فیلم مهدویان باشد .تشتت و پراکنده گویی آثار قبلی مهدویان ، همراه با شخصیتهای زائدی که مانع ارتباط تماشاگر با فیلم میشد در اینجا با تمرکز بر روی ایده اصلی و شخصیت های محوری توانسته است به خوبی فضا و جهان فیلم را به تماشاگر معرفی نماید . به نظر میرسد ابراهیم امینی با نوشتن فیلمنامه لاتاری نقش مهمی در یکدست و متمرکز بودن فیلم داشته است . و زیبا کرمعلی ، در اولین حضورش بر پرده سینما ، نوید حضور یکی از باهوش ترین بازیگران را به سینمای ما میدهد.دوست داران قیصر و علاقمندان مباحث عامه پسندانه ای چون غیرت , ناموس , خلیج فارس و غیره , میتوانند به روی کشف محبوب ترین فیلمشان حساب باز کنند و هواداران دکتر هوشنگ کاووسی نیز با طرح مباحثی چون ضرورت قانون گرایی و جلوگیری از تروریسم به رویکرد انتهایی فیلم خواهند تاخت، تا کلوزآپ انتهایی فیلم و چهره خونین و رگ گردن بیرون زده موسای در حال انتقام ، نشانی باشد از قهرمانی که خودش را از لابلای گفتگوهای مردم در تاکسی و اتوبوس ، به پرده سینما رسانده است. مهدویان با درآمیختن تم ” انتقام ” با مباحث پر تب و تابی چون ” غیرت ملی” و … دست بر روی نکته حساسی گذاشته است که میتواند بسیاری را با او همراه سازد.
نوشته کمال پورکاوه