اخبارسینمای ایراننقد و یادداشتهمه مطالب

اعتراض پرویز جاهد نسبت به سیاست های هیات انتخاب جشنواره “سینما حقیقت”

سایت تحلیلی خبری فیلمروز : پرویز جاهد ، منتقد و پژوهشگر سینما در صفحه اینستاگرام خود نسبت به سیاست ها و جهت گیری های دست اندرکاران جشنواره ” سینما حقیقت ” واکنش نشان داد . او با انتشار پوستری از آخرین فیلم مستندی که ساخته است نوشت :

مستند پیام دیوار ساخته پرویز جاهد
مستند پیام دیوار ساخته پرویز جاهد

حالا دیگر مطمئن شده ام که مشکل دست اندرکاران جشنواره سینماحقیقت با شخص من است نه فیلم های من .چرا که تا کنون هر فیلمی به این جشنواره فرستادم بدون کوچک ترین توضیحی رد شده است از فیلمی در مورد فرخ غفاری تا فیلمی در مورد مایکل کالور بازیگر برجسته سینما و تاتر انگلستان و تا امروز هم که به طور غیررسمی به من خبر دادند که فیلم مستندی را که در مورد یک گرافیتی آرتیست مسلمان آفریقایی تبار بریتانیایی ساکن منچستر به نام محمدعلی ساخته ام و برایشان فرستادم رد کرده اند.

محمدعلی یک هنرمند بین المللی است و مثل بکنسی دغدغه های سیاسی دارد و پیام های صلح طلبانه و ضد جنگ و دریافت های انسانی اش را بر دیوارهای شهر منچستر و شهرهای دیگر می نویسد و نقاشی می کند اما هم از طرف پلیس و شهرداری و هم از طرف نژادپرستان انگلیسی تحت فشار است و کارهایش را پاک می کنند. حالا جالب است که در کشور و در جشنواره ای که شعار حقیقت طلبی و اسلام گرایی می دهد هم اجازه نمی دهند صدای محمدعلی شنیده شود. منتظر شنیدن توجیهاتی از قبیل فیلم شما با معیارها و ضوابط هنری و استانداردهای بالای جشنواره سینماحقیقت مطابقت نداشت هستم

لازم به ذکر است که دوازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران “سینماحقیقت” طی روزهای ۱۸ تا ۲۵ آذرماه ۱۳۹۷ به دبیری سیدمحمدمهدی طباطبایی‌نژاد در پردیس سینمایی چارسو برگزار خواهد شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا