جشنواره فیلم فجرفیلم کوتاههمه مطالب

فیلم های کوتاه “تو هنوز اینجایی” و “s” هم از جشنواره فیلم فجر انصراف دادند

فیلم‌های کوتاه «تو هنوز اینجایی» به کارگردانی کتایون پرمر و محمد روح‌بخش و «S» به کارگردانی حامد اصلانی با انتشار بیانیه‌ای از حضور در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر انصراف دادند.

سایت تحلیلی خبری فیلمروز: فیلم‌های کوتاه «تو هنوز اینجایی» به کارگردانی کتایون پرمر و محمد روح‌بخش و «S» به کارگردانی حامد اصلانی با انتشار بیانیه‌ای از حضور در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر انصراف دادند.در متن این بیانیه آمده است: اینجانب حامد اصلانی کارگردان و بهنام سنایی تهیه کننده فیلم کوتاه «S» و کتایون پرمر و محمد روح‌بخش کارگردانان فیلم کوتاه «تو هنوز اینجایی» علیرغم فرصتی که در اختیار ما گذاشته شده برای حضور در بخش مسابقه فیلم کوتاه فجر، صرفا به دلایل فنی و شرایط زمانی امکان کوتاه کردن فیلم‌های خود را نداشتیم. از این رو انصراف خود را برای حضور در این جشنوراه اعلام می‌کنیم. سپاسگذاریم از صنف فیلم کوتاه، انجمن سینمای جوانان ایران و دبیر محترم جشنواره فجر که پیشنهاد حضور فیلم‌های «S» و «تو هنوز اینجایی» را در این جشنواره به ما دادند.

فیلم های کوتاه "تو هنوز اینجایی" و "s" هم از جشنواره فیلم فجر انصراف دادند
اسامی هفت فیلم کوتاه انتخابی اولیه برای رقابت در جشنواره فیلم فجر

گفتنی است در روزهای گذشته فیلم کوتاه «تشریح» به کارگردانی سیاوش شهابی نیز از حضور در جشنواره انصراف داده بود و به این ترتیب تنها چهار فیلم بچه خور ، دریای تلخ ، رورانس و گسل در لیست جشنواره فجر باقی مانده اند که در این میان باید دید محمد کارت ، کارگردان فیلم بچه خور حاضر می شود برای اکران فیلمش در این جشنواره به قانون بدعت آمیز این روزها تن دهد و با کوتاه کردن فیلمش مدت زمان ساخته اش را به ۱۵ دقیقه تقلیل دهد ؟

بسیاری از فیلمسازان فیلم کوتاه و کارشناسان سینما با اشاره به این موضوع که حذف بخشی از فیلم‌ها برای حضور در هر جشنواره ای عملی غیراستاندارد است، انتقادهای فراوانی را نسبت به رویکرد جدید مدیران جشنواره سی و هفتم فیلم فجر مطرح کرده اند که این انتقادها با انصراف فیلمسازان فیلم کوتاه، جشنواره و مدیران آن را با بحران جدیدی روبرو ساخته است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا